Borta bra men hemma bäst...

...eller? Kan nog inte räkna Armas riktigt som borta eftersom det är hemma hemma :) och när jag väl kommit hem nu till Luleå så väntade disk, tvätt och dammsugning :P sååå.. njaa :P *pik till Andreas för den delen* :P

Helgen (påsken) har gått otroligt snabbt. Började med en liten händelserik bilresa.. Maries bil började rycka av sig själv efter vägen. Den ville dra ner oss i diket typ. Sedan mitt i allt så sluta den att köra framåt, Marie gasade och gasade men bilen bara varva och kände inte av att det satt i en växel. Så vi blev ståendes i Luppio med en trasig bil. Tur att det var nära hem och pappa kunde bogsera och hämta oss snabbt.

Annars har helgen i princip gått ut på att vi har pimplat och pimplat lite till. Det har nappat väldigt dåligt överlag men kul har det ändå varit. Dolly var riktigt rolig (tror förresten hon vart katt i sitt tidigare liv) eftersom hon började leka med fisken som vi fick upp. Först var pinnen mest intressant men när hon tuggat sönder den efter allt springande på isen övergick hon till att leka med fisken vi fick upp. haha... Fattar inte hur den där hunden har så mycket energi, shit vad hon sprang och sprang i ett när vi var ute. Hon har nog njutit mest av alla skulle jag tro :)


Marie pimplar, Niklas kollar vad Dolly håller på med och Dolly har hittat fisk

 

Dolly leker med abborren

 

Jag pimplar och pappa i bakgrunden

 

Mamma och Lena hoppas på napp

 

Jo, om solen nu ens hade lyst i ögonen :P

 

Har mixtrat lite med håret nu igen när jag var hem :) Jag blev nöjd, blev precis som jag tänkt :) hihi.. Tur man har en mamma som är duktig :) Hon gjorde även Maries hår, det blev också snyggt :)

 

Annars har jag hunnit med de vanliga besöken hos farmor och mormor :) När vi besökte farmor hade vi med Dolly och farmor trodde hunden heter Tollo. Så hon skrattade och skrattade åt det namnet :) Tollo är ett finskt ord för typ tok :) hihi.. Annars har man inte hunnit med några andra besök som vanligt. Tiden går ALLTID för snabbt när man är hem, och det blir inte att man håller på åker in från Armas till Ötå hela tiden heller.

 

Igår körde iaf mamma och pappa hem oss till Luleå, eftersom vi då inte hade någon bil längre. Vi var även förbi hos Simon och Johanna som kom hem från Thailand i lördags. De var bruna och såklart hade de ljusa kläder på sig för att skryta med sin färg ;P hihi... inte alls avundsjuk, inte alls :P Fick en supersnygg klocka av dem :) Var riktigt nice, har ju gått med samma klocka i år och dar så det behövde jag också. Har ju funderat på att köpa en ny, men nu behöver jag inte längre :D


Kommentarer
Postat av: Carro

MYYYYS med armas. (:

när kan vi ses då?

saknar dig, puss.

2010-04-05 @ 11:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0