Tandproblem.

Inte jag, men jag tror ena katten har :( Misstänker att Wilma har lite problem med sina tänder. Men det kostar skjortan att först behöva ta henne på en undersökning och sedan åtgärda om det behövs. Bara en vanlig tandtjosanåtgärd kostar nästan 1400 kr och sedan om de "hittar något annat" så blir det dyrare. Hon har som tappat en liten bit på framtanden (i en huggtand) så om de måste åtgärda det blir det äckligt dyrt. WHAT TO DO??? Hon verkar inte ha ont eller så och har inga problem med att äta. Men jag blir ju orolig för min sötnos. Upptäckte det med tanden för någon dag sedan och ringde veterinär och rådfrågade idag.

Vill ju att plutten ska må så bra som möjligt! Fast hon verkar göra det nu, men... Jag ger dem nå anti-plack grejs varje dag (som ska vara bra för andedräkten, plack och tandsten), men de kanske inte räcker... Har ju inte gjort det i alla år jag haft henne. Men veterinären sa att det är en så ung katt så det borde inte vara nå "problem".


Kommentarer
Postat av: Josefine

Pelle hade ju tandsten o d gick på 1360 kr. Dock övrig tandvård täcker min fina IF katt försäkring :) Agria sucks! när ska vi hinna m en fika/prommis? u never answer when i call :(

2010-03-18 @ 21:06:25
URL: http://emjowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0