Glädjande besked


Så hilma skönt att veta, de ringde från a-kassan idag och jag får ersättning!!! Wohoo, var lite orolig eftersom jag själv sagt upp mig från konsum, så då brukar det vara karensdagar som man inte får ersättning för. Fick t.o.m. beröm för att jag hade alla papper ifyllda och hade skickat allt på en och samma gång. Måste alltså vara ovanligt att allt är rätt ifyllt och att alla papper kommer på en gång för dem.

Hade även besök av Jens och hans hund en snabb sväng nyss. Riktigt söt hund har han. Fortfarande en valp. Wilma var inte alls rädd först för hunden och fräste inte ens. Men sedan när både Wilma och Ronja satt i dörröppningen till vardagsrummet och hunden kom lite för snabbt från köket så frästes de till. Men såklart så måste ju gumman visa att det är hon som bestämmer här i huset. Ronja for all världens väg och gömde sig, som vanligt :P haha.. Wilma satt i närheten och morrade resten av tiden, typ en - två meter ifrån bara. Men det är bara bra att de får träffa hundar :) Så de vänjer sig :) Vill ju själv ha hund i framtiden, när man har hus :)

Fick även ett samtal från en butik. Ska in och träffa dem på fredag och prata lite om extra jobb. De pratade även om att de behöver sommarjobb. Visste dock inte vad jag skulle säga riktigt, kommer ju inte kunna jobba sommaren. Kändes lite som om man undanhöll sanningen, men men. De ska ju inte neka mig jobb bara för att jag är gravid. Får se vad de säger på fredag när de får veta, känns lite som om man ljuger ändå. Det är ju inget man vill dölja, men behöver ju extrajobb om inte annat. Vem ringer upp mig om de vet att jag är gravid??? ingen!

Kommentarer
Postat av: Carro

vad skönt att du fick a-kassa ersättning från första början. Plus så hoppas jag det går bra med extra-jobbet. -håller mina tummar-



Puss

2010-02-10 @ 09:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0