Full rulle / Felicia 6 månader

Tiden rusar förbi. Hinner inte med bloggandet ibland.

Ska fatta mig ganska kort, försöka iaf ;)

Mamma och pappa har varit och hälsat på och de hade köpt julklapp till Felicia som hon fick redan nu, denna julklapp bestod bland annat av detta.


så söta

Hela utstyrseln behåller jag dock ännu hemlig, typ fram till julafton. Jättefint var det iaf :) hi

Sedan har faster dykt upp på besök och hon ville baka ett pepparkakshus, eller jag menar prinsesspepparkakshus till Felicia, så jag och Erika bakade vårt första hus ever och resultatet.

 

Ändå fint för att vara vårt första, eller?? :)

 

Sedan har svärmor varit här också, och vi har haft lyxen att få umgås med henne en hel vecka :) Måste bara visa bilden där jag förstår var Andreas envishet kommer ifrån ;)

 

 

 

Tjupp tjupp sa det bara och så sprang hon iväg med allt!!

och kan säga att tungt var det!!! Starke svärmor ;)

 

 

Här är lite fler härliga bilder

 

 

 

 

Vår tös gillar att bada och ibland syns det så himla tydligt, här kommer några söta bilder på min underbara dotter.

 

 

Hon har ju hunnit bli 6 månader vår guldklimp och här kommer lite update om henne

♥ Vägde 8850 gram vid 6 månader kontrollen

♥ Var 66,2 cm lång

♥ Har ett huvudomfång på 42,2 cm
♥ Har storlek 74 i kläder (Dock vissa byxor som kan vara för små i denna storlek)
♥ Älskar sin gåstol för i den tar hon sig fram med fart
♥ Försöker jaga katterna och skrattar om man håller en katt i famnen
♥ Har lätt för skratt
♥ Vägrar sova i egen säng, bara mamma och pappas säng som duger
♥ Har utvecklat "pratet" mycket och det kan låta som om hon säger oj, hej, blää, nä och försöker sig på mamma  och pappa.
♥ Vill inte träna på att krypa, usch det går för sakta när man har gåstol.
♥ Kan dra sig ålande framåt (visade hon fint upp igår den 10 dec)
♥ Är inte så förtjust i välling, ibland går det, ibland totalstrejk
♥ Kämpar med att hålla sig vaken till minst kl 22 på kvällarna
♥ Kan vakna mitt i natten gråtandes och behöver då snabbt mamma eller pappa att vända sig mot och finna tröst (varav hon inte då sover i egen säng)
♥ Kan gå framåt några steg om någon håller i henne
♥ Är en jäkel på att nypas... här hårdtränar vi med att vänja bort detta nypande :)
Det får räcka ;) Kommer inte på mer för tillfället. Mammas lilla prinsessa ♥

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka härliga bilder. Låter som ni har väldigt kul om dagarna. Hur länge kommer du att vara hemma med henne?

2010-12-13 @ 21:33:16
Postat av: sussa

Fina bilder! saknar er!!!!

2010-12-14 @ 13:08:09
URL: http://sussnanna.blogg.se/
Postat av: Erika

Eller hur, tycket me dt var skitsnyggt! Jag har sökt överallt efter denna färg men inte hittat förrän idag,. Jag köpte det på Åhlens för 69 kr. :)

2010-12-15 @ 22:16:03
URL: http://erikakristinarousu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0