En lugn helg

Oj vad skön och lugn helg det har varit.
På fredag kväll åkte jag och Andreas till Armas för att hälsa på mams och paps. Vi spelade sequence på kvällen. Gillar de spelet ;P och det gjorde mamma och pappa med. Så det var kul.

Lördag morgon gjorde jag bort skola (bara för att jag var lite seg innan på att göra de) Men vid lunch åkte vi till finko och hälsa på hos mompo och Minttu. Lilla Minttu börjar ju bli "stor" nu. Men fortfarande lika söt och busig, men inte så konstigt, hon är ju lilla kattungen ännu. Fick klippa alla hennes klor också, blev sådär sju klor vadera på framtassarna, hehe. Men hon var ändå lugn för att vara första gången :)

Sedan efter mormorsbesöket blev det besök hos farmor också. Såklart hade vi fikat just innan hos mormor men de vara bara att "trycka i sig" lite till hos farmor :) Ni som känner farmor vet att det inte riktigt går att tacka nej till fika där.

Väl hemma klippte jag Andreas hår, nu är han så klart snyggare igen och slipper sitt clownruffs som jag ibland kallar det ;) hehe. Fick även lite värdefulla tips av coachen ;) thanks mamma! Blir nog lite lättare att klippa till nästa gång, bara jag kommer in i rutinen där :)

Efter middagen och lite senare på kvällen blev det mera sequencespel och det blev det även på söndagen med. Det var tydligen bäst att vara i mammas lag dessa dagar fick vi konstaterat. Hon bara vann hela tiden :)

Mamma gjorde farsdagstårtan redan till lördagen så vi fikade då. MUMS!!! Men pappa fick farsdagspresenten först på söndag ändå ;)

Hann även med att göra min första snögubbe för denna säsong. Den blev liten i jämförelse med hur stor det brukar göras. Men denna gång var jag ensam och det fanns inte så mkt snö och jag orkar inte lyfta för tunga snöklumpar :P Dock kom pappa och hjälpte till med dekorationen där på slute. Så snögubben blev en snögumma :)

Jag har iaf haft en bra helg. Hoppas du också haft en bra :)
Kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Vad bra att du mår bra ;) Jag mår också bra, är rätt mkt i skolan o allt men dt är sånt man får ta ;P

Absolut, jag kommer hem till jul! 17 december kommer jag o är hemma i 2,5 vecka :) Ska bli sååå skönt o komma hem, på ett sätt längtar jag redan ;P Har dock tenta 8 januari :S så lär ju tvingas plugga nå men vi får väl se hur dt går me det! Tiden går alltid så fort kring jul..

Men man måste ju hinna träffa alla som kommer hem o är hemma redan oxå! ;)

ska du jobba på konsum kring jul? å hallå du blir ju klar va???!!! :) Fan va kul!

Vi måste hinna ses när jag kommer upp :)

Ha det bra gumman!

Kraam!

2009-11-09 @ 23:06:19
URL: http://erikarousu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0